Canımı gücü ve kudretiyle elinde tutan Allah’a yemin ederim ki, ya iyilikleri emreder ve kötülüklerden nehyedersiniz, ya da Allah kendi katından yakın zamanda üzerinize bir azab gönderir. Sonra Allah’a yalvarıp dua edersiniz fakat duanız kabul edilmez.
(Tirmizî, Sünen, Fiten 9)
EHLI TARIKIZ BİZ
Ana Sayfa
Makaleler: KUTBUL İRŞAD VE TASARRUF
murside teslimiyet
velıye hurmetin olcusu
Hımmet
Irsad nedir,mursid kimdir?
nefsin mahiyeti
nefsin tezkiyesi
kişini nefsini tezkiyesi
kütüb-i sitte
ilmihal
abdset alma resimli anlatım
namaz hocası
sesli resimli namaz rehberi
tecvid dersleri videoları
abdül kadir geylani video
Allahı tanımak video
DÖRT BÜYÜK HALİFE
ALLAH İLE KUL ARASINA GİRMEK
5 DAKİKADA AHİR ZAMAN
ANNE BABA VİDEO
BEDİÜZZAMAN SAİD NURSİ VİDEO
ASHABI KEHF VİDEO
siyeri nebi asv
sahihi buhari hadis kitabı
Riyazü's Salihin hadis kitabı
kuranı kerim dinle
tecvid öğreniyorum
elifba öğreniyorum
kuranda peygamberler
tefsir
elmalılı meal
2010 yılı dini günler listesi
esma-ül hüsna slaytlı
peygamber asv'mın hayatı sesli
tasavvufun tarifi
tasavvufun menşe-i
tasavvufun tarihi gelişimi
tarikat-ı alıyye'de onbir esas
TÜRK TARİHİNDE ÖNEMLİ TARİKATLER VE KURUCULARI
birahim dussuki den öğütler
XVII.YÜZYIL OSMANLISINDA İKİ FARKLI SÛFÎ TİPİ
YESEVÎLİĞİN İLK DÖNEMİNE ÂİD BİR RİSÂLE: MİR'ÂTÜ'L-KULÛB
TÜRK EDEBİYATINDA HÛ ŞİİRLERİ
TASAVVUFÎ DÜŞÜNCENİN DİNÎ VE FİKRÎ TEMELLERİ
TASAVVUF KONUSUNDA DİKKAT EDİLECEK İLKELER
TASAVVUFUN DOĞUŞU
TASAVVUFUN KONUSU
TASAVVUFUN GAYESİ
TARİKATLERİN ORTAYA ÇIKIŞI
Zühd dönemi
tasavvuf dönemi
tarikat dönemi
SEYR Ü SÜLÛK VE NEFSİ TEZKİYE
tasavvufta ilerleme
TARİKATA SÜLÛK ETMEK
NEFSİN TERBİYE VE ISLAH ŞEKİLLERİ
NUMUNE BİR NEFİS TEZKİYESİ(Aziz Mahmud Hüdâyî)
TARİKATTE USUL-İ AŞERE (TARİKATTE ON USÜL
nefsin kısımları
ZİKİR VE SEYRU SÜLUK
rabıta
rabıtanın delilleri
MAKAMIN DEĞERLENDİRİLMESİ
HALLERE DAİR BAZI TASAVVUFİ ISTILAHLAR
TÜRK TARİHİNDE TASAVVUF VE TARİKATLER
FÜTÜVVET, AHİLİK VE TASAVVUFİ MESLEK KURULUŞLARI
OSMANLILARDA TEKKE VE ZAVİYELERİN ETKİSİ
TARİKATLARIN COĞRAFYASI
edeb ve ahlak
tasavvufta edeb
ALLAH TEÂLÂ'YA KARŞI EDEB
sufilerin ahlakı
MÜRİDİN NEFSİNE KARŞI ADABI
SOHBET VE KARDEŞLİĞİN ADABI
MÜRİDİN MÜMİNLERE VE İHVAN KARDEŞLERİNE KARŞI ÂDABI
MÜRÎDİN AİLESİ İÇİNDEKİ ÂDABI
AZÎZ MAHMÛD HÜDÂYÎ DÎVÂNI'NDAN SEÇMELER
İSLAM TASAVVUFU (EL-LÜMA)
AVARİF-ÜL ME'ARİF (TASAVVUFUN ESASLARI)
İLİM-AMEL SEYRU SULUK
TASAVVUF YOLUNDA 100 ADIM
GÜNÜMÜZDE TASAVVUFA İLGİNİN NEDENİ
İLGİNÇ BİR HİDAYET ÖYKÜSÜ
SU ÜSTÜNE YAZI YAZMAK
(MESNEVİDEN)KILIÇ SAPINI KESEBİLİR Mİ?
(MESNEVİDEN)BENLİĞİN ŞIMARTILMASI
(MESNEVİDEN)İKİ ŞARABIN FARKI
(MESNEVİDEN)GERÇEK AŞK
MESNEVİ BAHÇESİNDEN BİR TESTİ SU
(MESNEVİDEN)GÖNÜL AYNASINDAN
ÜLFET(OSMAN NURİ TOPBAŞ)
FETİH VE FATİH(OSMAN NURİ TOPBAŞ)
SİTEMİZ HAKKINDA
ziyaretci defteri
99 mühim mesele
yazı ve makaleler
makaleler
videolar
VİDEOLAR
Peygamber Efendimizin Namazı
namazin farzlari
namazin sunnetleri
namazin vacipleri
namazi neler bozar
namazi neler bozmaz
sehiv secdesi nasil yapilir
tadil-i erkan
seferilik ve seferi namazi
iskat-i salat(namaz borcu dusurme)
sahabenin namazi
buyuklerin namazi
hz.mevlanadan namaz beyitleri
guzel bir namaz hatirasi
savas ve namaz
mahmud esad cosan hoca ve namaz bahsi
mesnevide namaz
mevlanadan bes vakte bes yazi
ilk namaz
namaz markali hayat
abdestsiz namaz-fikihsiz tasavvuf
namazin ic anlami
namaz dinin diregi
İcmeden Sarhos Olmak
ramazan nedir-nasil anlamali
haydi birlikte 1rekat namaz kilalim
ben neyim nerden geldim nereye gidiyorum
cenaze namazi
cuma namazi
hastalarin namazi
teravih namazi
namazlara ait niyetler
kaza namazlari
nafile namazlari
kutuplarda namaz nasil kilinir
namaz vakitleri
imamlik ve cemaat
namazin esrari
namazin edebi
namazi terkinin cezasi
Namaz ve sagligimiz
Namaz uyari
Namaz Bibliyografya
Ezan duasi
mini sozluk
Allah kimdir?
Allahin 99 ismi serifi
Allahin sifatlari
Allahin gucu(c.c)
Allahin cemali
Din nedir-islam nedir
Muslumanlik
islam dininin temelleri
islam sarayi
islamin kilitleri
islamin anahtari
islamda seriat
islamda mukellefiyet
olum ve sonrasi
farz nedir
Allahin sifatlari
Allah'ın sıfatları
Allah(cc)'ın, altısı Zâtî, sekizi Subûtî olmak üzere 14 sıfatı vardır.
Zâtî Sıfatlar:
Zâtî sıfatlara, Tenzihi ve Selbi sıfatlar da denir.
VÜCUD:
Var olmak demektir. Onun varlığı kendinden olup, başka bir varlığa bağlı olmayan bir zâttır. Bütün herşeyi yaratan birisinin var olması gerekir. Bu yüzden Allahü Teala'ya Vâcibü'l-Vücûd denilmiştir. Allah'ın yok olduğunu iddia etmek, onun yarattığı bütün kâinat ve içindekilerin varlıklarını inkâr etmeyi gerektirir. Çünkü herşeyi yaratan ve var eden O'dur.
KIDEM:
Allah(cc)'ın varlığının ezeli olması. Onun varlığının başlangıcı yoktur ve varlığı zamana bağlı değildir. Yani önce yok iken sonradan var olmuş değildir. Geçmişe doğru ne kadar gidilirse gidilsin Allah(cc)'ın var olmadığı bir an bile yoktur ve düşünülemez. Zaten zamanı ve mekânı yaratan da O'dur. O Allah(cc) ki zaman kayıtlarından münezzehtir.
BEKA:
Allah(cc)'ın varlığının sonu olmaması. Bâkî ve Sonsuz olmasıdır. Onun varlığının başlangıcı olmadığı gibi sonu da yoktur. Herzaman vardı ve hep var olacak. Geleceğe doğru ne kadar gidilirse gidilsin onun yok olduğu veya varlığının sona erdiği hiç bir an olamaz. Başlangıcı olmayan bir varlığın sonunun olmaması gerekir.
MUHALEFETÜN LİL-HAVÂDİS:
Allah(cc)'ın sonradan yaratılan hiçbir varlığa benzememesidir. Her ne akla geliyorsa veya düşünülüyorsa o Allah değildir. Çünkü akla gelen ve düşünülen şeyler hep sonradan yaratılmış, yok iken var olmuş şeylerdir.
KIYAM Bİ-NEFSİHÎ:
Allah(cc)'ın hiçbir varlığa ihtiyaç duymamasıdır. Allah(cc), hiçbirşeye bağımlı ve muhtaç değildir. Bilakis yaratılan varlıklar ona muhtaçtır.
VAHDANİYET:
Allah(cc)'ın bir ve tek olmasıdır. Sıfatlarında, ilahlığında, yaratıcılığında, benzerliğinde ve diğer özelliklerinde eşi/ortağı yoktur.
Subûtî Sıfatlar:
HAYAT:
Allah(cc)'ın hayat sahibi olmasıdır. Ayrıca hayatın sahibidir. O her zaman yaşamıştır ve herzaman yaşayacaktır. Onun hayatının başlangıcı ve sonu yoktur.
İLİM:
Allah(cc)'ın herşeyi bilmesidir. Kâinatı ve içindekileri ve bizim bilmediğimiz nice şeyleri yaratan bir yaratıcının, herşeyi en ince ayrıntısına kadar bilmesi gerekir. Bu yüzden Allah(cc)'ın ilmi hiçbirşeye sığmaz, çünkü O herşeyin ilmini bilir.
SEMİ:
Allah(cc)'ın herşeyi duyması/işitmesidir. Onun işitmesi kulak ile değildir. En uzak yerdeki bir şeyin sesini, fısıltısını duyar. Uzaklığı yakınlığı yaratan da Odur. Ona hiçbirşey uzak değildir.
BASAR:
Allah(cc)'ın herşeyi görmesidir. Onun görmesi göz ile değildir. Eğer Onun görmesi göz ile olsaydı, görebilmesi için göze muhtaç olurdu. Oysaki Allah(cc) hiçbirşeye muhtaç değildir. Karanlık ve Aydınlık dahil olmak üzere onun görmesini hiçbirşey engelleyemez. Allahü Tealâ, zifiri karanlık bir yerdeki siyah taşın üzerinde gezen siyah karıncayı bile görür.
İRADE:
Allah(cc)'ın herşeyi istediği gibi dileyebilmesidir. Onun dileği sınırlı değildir. Ne isterse onu yapabilir. Bu kâinatta olmuş ve olacak herşey, Allah(cc)'ın dilemesiyle olmuştur. Onun dilediği muhakkak olur ve dilemediği de muhakkak olmaz.
KUDRET:
Allah(cc)'ın herşeye gücü yetmesidir. Kâdir olan Allah(cc)'ın dilediğini yerine getirebilecek kuvvet ve kudrete sahiptir.
KELÂM:
Allah(cc)'ın ağız, harf, ses vs. gibi hiçbirşeye muhtaç olmadan konuşmasıdır. Allah(cc)'ın kelâmı, onun sözü demektir. Allah(cc) peygamberlerine bildirdiği vahiyler, onlara verdiği ilâhî kitaplar ve gönderdiği ilhamlar onun Kelâm sıfatının neticesidir.
TEKVİN:
Allah(cc)'ın yaratmasıdır. O, gördüğümüz görmediğimiz herşeyi yaratandır. Yaratan sadece O'dur. Ondan başka yaratan yoktur. Yaratmak Allah(cc)'a mahsustur. Onun yaratmasına hiçbirşey engel değildir. Ayrıca onun için, göğü yaratmak ile bir sivri sineği yaratmak arasında hiçbir fark yoktur. Allah(cc), iradesi sonucu Kudretiyle Tekvin eder. Başka bir deyişle, dilediği bir şeyi yaratmaya gücü yeter.
Bu web sitesi ücretsiz olarak
Bedava-Sitem.com
ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol